K1 Hírek

Indul a VALÓDI közszolgálati média!

 

Dióhéjban:

– Az emberek többsége nem néz utána a tényeknek, pedig azok rendelkezésre állnak a neten

– Nem szeretünk hosszú tényszerű cikkeket olvasni, inkább könnyed tartalmat fogyasztunk

– Ezeken nem bosszankodni kell, hanem megérteni, és közösen tenni ellene, tanítani egymást

– Sok jó példa bizonyítja, hogy egy kis humorral és kreativitással tömegekhez lehet hasznos tudást eljuttatni ma az interneten, és gondolkodásra ösztönözni az embereket

– habonyi módszerekkel vesszük fel a harcot a populizmussal, Tibi Atyát vetjük be a hülyeség ellen, és kisorsolunk egy Teslát azok között, akik lájkolják és megosztják ezt a posztot megígérik, hogy nem dőlnek be minden hülyeségnek, amit az interneten és a tévében látnak. 🙂

 

Az ország problémáinak nagyobb részéről nem a politikusok tehetnek, hanem az általános tájékozatlanság és ismerethiány.

A politikusok és más szélhámosok bűne mindössze annyi, hogy ezt kihasználják. Legyen szó akár a devizahitelekről, akár az egészségügyben burjánzó áltudományos hülyeségekről (rákgyógyítás citrommal, mindenre IS jó csodaszerek, homeopátia és társai) vagy magáról a populista politikáról, az ezekkel kapcsolatos problémák mind oda vezethetők vissza, hogy az átlagemberek nem tudják és nem értik, hogy pontosan mi hogyan működik (vagy miért nem működik) és naivan elhiszik, amit a kedvenc tévés celebük, vagy épp a kedvenc politikusuk mond – hiszen ők legalább mondanak valamit, míg a magát okosnak tartó csak annyit, hogy te hülye.

 

Sokan azt mondják, az oktatási rendszerünk sara, hogy ennyi hiszékeny és megvezethető ember van, és ha majd több pénzt adunk az oktatásra, akkor varázsütés-szerűen jobb lesz minden… Ez a kérdés ennél lényegesen összetettebb, a megoldás viszont lényegesen egyszerűbb, hiszen a mai világban a tudás és az információ könnyebben elérhető, mint valaha, terjesztése fillérekből megvalósítható az oktatási rendszer keretein kívül – csak ki kell szűrni a zajból, és ügyesen kell tálalni, hogy sokakhoz eljusson.

Ez lenne például a közszolgálati média feladata, ami Magyarországon sajnos nem létezik, mert a kormány bekebelezte azt is, és egyszerű propagandaszócsővé silányította. 2018-ban viszont végre lesz: az egykor többszázezres nézettségű közéleti videóival ismerettséget és tapasztalatot szerzett Greyhound Látványképség, valamint a Magyar Kétfarkú Kutya Párt együttműködésében nemsokára elindítjuk a Közösségi Közszolgálati Médiát, ami szórakoztató stílusban és látványos, közérthető videókkal segít eligazodni a gyorsan változó világban.

 

Ha egy mondatban kellene összefoglalni: Pumped Gabó seggére tetováljuk a tényeket, hátha akkor többen elolvassák és megértik őket

A Racionalista Párt (ami nevével ellentétben nem egy újabb párt a kb 300 közül, hanem egy olyan kreatív közösség, amely a közéleti felvilágosodásért dolgozik, ez a Harmadik Felvilágosodás Programja néven elérhető a blogon) fő célkitűzése az, hogy véget vessen a populizmusnak, hogy végre a tények uralják a közéleti párbeszédeket, és racionális megoldásokat találjunk az ország problémáira. Hadat üzenünk a hülyeségnek, és ebben a háborúban a legfontosabb fegyverünk a Közösségi Közszolgálati Média lesz, ami arra törekszik, hogy széles tömegekhez juttasson el humoros és/vagy látványos formában olyan tényeket, amelyeket mindenkinek tudnia kellene – legyen szó politikáról, gazdaságról, vagy épp természettudományos témákról.

Célunk nem egy sokadik hírportállal beszállni a napi hír- és kattintásversenybe, sokkal inkább azokat tekintjük elsődleges célközönségünknek, akik kevésbé aktív hírfogyasztók, nem meghatározó tényező életükben a politika, de azért szeretnének nagyjából képben lenni azzal, ami az országban és a világon történik. Úgy gondoljuk, hogy ők a többség, és pont ők azok, akiket egyetlen párt sem képes megszólítani.

A Közösségi Közszolgálati Médiában helyet kaphatnak a klasszikus tévés tényfeltáró- és oknyomozó riportok, élő tudósítások és a politikusokat önmagukkal szembesítő műsorok, de sokkal nagyobb hangsúlyt fektetünk a tudományos-, gazdasági-, társadalmi és közéleti ismeretterjesztésre, a civil aktivizmus ösztönzésére.

Megpróbálunk egy radikálisan új hangnemet meghonosítani a médiában: nem riadunk vissza akár Pumped Gabó, a Tibi Atya-féle kocsmahumor vagy épp macskás GIF-ek bevetésétől, ha arról van szó, hogy minél több emberhez juttassuk el a fontos tanulsággal rendelkező ismeretterjesztő anyagainkat.

Elsősorban videóban gondolkodunk, hiszen az emberek általában nem szeretnek hosszú cikkeket olvasni (egy hosszú és fárasztó munkanap végén ez tökéletesen érthető) arra viszont sok jó példa van, hogy egy jól összerakott videóval simán túl lehet szárnyalni a nagy országos tévécsatornák közönségelérését a tévécsatornák költségvetéséhez viszonyítva fillérekből. Ez a Racionalista Párt alapítójának (aki egyben a Közösségi Közszolgálati Média munkájában aktívan részt vesz vágó, motion designer és újabban programozói munkakörökben) több ízben is sikerült 2006-2010 környékén, és több más magyar illetve külföldi példa is van az interneten, tehát ez az egész egy bizonyítottan működőképes koncepció továbbfejlesztésére épül, és komoly üzleti terv is van mögötte, ami biztosítja, hogy mindentől és mindenkitől függetlenül, szabadon működhessen – ezekről ebben a blogbejegyzésben olvashatsz bővebben (van a posztban egy konkrét videó-forgatókönyv és egy rövid demó egy másikból, amit a nagyágyúnak szánunk)

 

Attól közösségi, hogy veled és neked készül!

A Közösségi Közszolgálati Média legfontosabb jellemzője a kétirányú kommunikáció: mi nem akarjuk megmondani neked a tutit, hogy mit gondolj, csak azt szeretnénk, hogy gondolkozz, és vegyél részt értelmes, építő jellegű vitákban. Találjuk ki közösen, hogyan lehetne egy jól működő demokráciát építeni, másképp ugyanis nem fog menni, ez a probléma túlmutat azon, hogy le kell váltani a kormányt, úgyhogy lépjen vissza X javára Y, Z pedig szavazzon ésszel/taktikailag/közösországilag szavazzon K helyett P-re, aki mert M szerint ő a legesélyesebb, miközben F szerint pont K lett volna az, aki amúgy már vissza is lépett, úgyhogy már mindegy is… 

Törekszünk az objektív tényszerűségre, ugyanakkor fontos, hogy megjelenjenek benne az ezek alapján megalkotott szubjektív egyéni vélemények is, melyek ütköztetésére a K1 oldala kiemelt lehetőséget biztosít: minden saját gyártású anyagunk egy saját adatlapot kap, ami folyamatosan frissül, amint az adott témában új anyag készül – ezeken akár a te videód is megjelenhet, ha más szemszögből is bemutatnád az adott témát.

A Közösségi Közszolgálati Média nem egy szigorú szerkesztési elvek mentén, felülről vezérelt struktúrában működő szerkesztőséget takar, nem professzionális újságírók készítik: bárki csatlakozhat, aki az alapelveket magáénak vallja, és kedvet érez ahhoz, hogy kreatív munkával besegítsen a videók készítésébe.

Fontos, hogy itt mindenki a saját nevét és arcát vállalva, önállóan dolgozik, de a beküldött anyagokkal kapcsolatban megfogalmazott szakmai kritikáink megfontolásra javasoltak.

Mivel hatalmas a zaj a közösségi médiában, a Közösségi Közszolgálati Média igyekszik a mennyiség helyett a minőségre koncentrálva kitűnni a tömegből, egyedi stílusával és szórakoztató, szerethető, lájkolható, mégis komoly és fontos témákkal foglalkozó ismeretterjesztő közszolgálati anyagaival belopni magát a nézők szívébe.

Szeretnénk ösztönözni is a minőségi közösségi tartalmak gyártását, amelyek meghaladják a Facebookon tapasztalható átlagos színvonalat. Ehhez technikai segítséget nyújtunk például nagykapacitású renderfarmunkkal, saját fejlesztésű adatvizualizációs szoftverrel amivel könnyen állíthatsz elő szép 3D-grafikonokat a saját videókhoz, és zárt Facebook-csoportunkban segítünk egymásnak, ha valami nem megy.

Fontos, hogy teret adjunk helyi ügyekről készült civil tudósításoknak, amelyek az ország több-kevesebb pontján is tapasztalható fontos problémákról szólnak, de az országos sajtó ingerküszöbét nem érik el.

Saját gyártású és önkéntes szerkesztő anyagok publikálása mellett folyamatosan szemlézzük a YouTube-ra, Facebook-ra, Tumblr-re vagy bármely más online felületre mások által feltöltött, a “műsorstruntúránkba” illeszkedő alkotásokat is, ha találsz egy érdekes videót, mindenképp küldd el!

E-mail: hello@k1tv.hu, Facebook-oldal: facebook.com/K1TVhivatalos